1 Home

1.1 Voorwoord.

1.1 Voorwoord..

Als bestuurder van Gors vind ik het belangrijk om in dit voorwoord te vertellen waarom dit kwaliteitsbeeld dat voor u ligt geschreven is. Kwaliteit en kwaliteitsverbetering zijn belangrijke waarden binnen de gehandicaptenzorg. In 2017 werd daarom een Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 2017 – 2022 opgesteld dat van toepassing was op organisaties in de Wet langdurige zorg (Wlz). Dat kwaliteitskader is nu geactualiseerd en omgedoopt tot een kwaliteitskompas. Het gaat daarin primair om kwaliteit van bestaan en regie over het eigen leven van cliënten. Zorgaanbieders – en dus ook Gors – verantwoorden zich door de publicatie van het tweejaarlijks kwaliteitsbeeld. Gors is dus wettelijk verplicht om dit kwaliteitsbeeld te maken. Ik ben daar blij mee, want het geeft ons een kader dat we kunnen gebruiken voor het belangrijke gesprek met onze cliënten, verwanten en medewerkers over de organisatie en de zorg die we bieden.

Om die reden hebben we ook deze keer gezocht naar de beste manier om dat gesprek te voeren. We hebben geleerd van gesprekken in voorgaande jaren en Samenspraak bijeenkomsten samen met de medewerkers en de cliënten georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst gingen cliënten, medewerkers en verwanten met elkaar in gesprek. Dit leverde over en weer inspirerende inzichten op. Het waren fijne gesprekken waarin alles gezegd kon worden. Met kritische noten maar ook veel tevredenheid.

Ik wil dan ook heel graag diegenen bedanken die dit gesprek en het voorliggende kwaliteitsbeeld dat daaruit voortgevloeid is mogelijk gemaakt hebben. Er is hard gewerkt met een mooi resultaat. En uiteraard was deze uitkomst niet mogelijk geweest zonder onze medewerkers die zich elke dag inzetten voor onze cliënten.

Andrea Klap
Bestuurder