2 Samenspraak

2.3 Reflectie van CCR en OR

2.3 Reflectie van CCR en OR.

Bijeenkomst Samenspraak reactie vanuit de Centrale Cliëntenraad Gors

De CCR is erg enthousiast over de eerste bijeenkomst Samenspraak op maandag 19 februari 2024. Mede georganiseerd en vormgegeven met en door cliënten. De cliënt centraal, dit is helemaal in de lijn waar de Centrale Cliëntenraad voor staat. Naast een aantal leden van de CCR waren er ervaringsdeskundigen (NAH en TED), leden OR, leden Raad van Toezicht, medewerkers, cliënten en overige genodigden aanwezig.
Na indrukwekkende ervaringsverhalen gepresenteerd door drie cliënten werd de groep opgesplitst. In kleinere groepjes werden er stellingen besproken zoals “Ik vind een invaller lastig”. Vanuit verschillende hoeken werd dit onderwerp besproken. Fijn aan deze opzet was dat iedereen aan bod is gekomen en zijn/haar mening kon geven.
De CCR kijkt terug op een geslaagde en fijne bijeenkomst. De sfeer was goed en open en iedereen werd gezien en gehoord.

Bijeenkomst Samenspraak reactie vanuit de Ondernemingsraad

Vanuit de Ondernemingsraad zijn twee leden aangesloten bij de bijeenkomst Samenspraak op maandag 19 februari jl.
Er was een mix van medewerkers en cliënten aanwezig. Iedereen was erg open en cliënten vertelden over hun ervaringen met de begeleiding en over de kwaliteit van zorg. Een tip die vanuit de cliënten kwam was om meer aandacht te geven aan het profileren van de doelgroepen binnen Gors dan aan het profileren van Gors in het algemeen.
Voor een volgende bijeenkomst adviseert de Ondernemingsraad om meer collega’s vanuit het primair proces te betrekken.
De Ondernemingsraad geeft aan veel informatie te hebben opgehaald, waaraan zij zowel als OR lid als in hun eigen functie veel aan zullen hebben.